País Valencià: s'obliga un pacient de parlar en castellà per rebre assistència
- 17 feb 2025: La nova televisió pública valenciana es dirà "à.mèdia"
- 17 feb 2025: Es crea el Manifest Basset-Bausset
- 17 feb 2025: S'estrena "Illa de Xàtiva", un documental sobre les Comarques Centrals del País Valencià
- 17 feb 2025: País Valencià: el PSPV vol que diputats i senadors valencians reclamen un finançament més just
- 17 feb 2025: País Valencià: Serafín Castellano, detingut per corrupció
17 de gener del 2012, País Valencià
En Jesús se'n recordarà de la malaventura que va arribar-li. Estant malalt el dia de Reis, amb 38 graus de febre i malestar general, va anar a l'ambulatori del seu poble, Crevillent, al País Valencià. En la consulta, el metge va demanar-li que va passar-li en castellà. Quan en Jesús li contestà en valencià, el practicant va insistir que li respongués només en castellà. En aquell moment, va exigir un doctor que fos catalanoparlant, no volent canviar de llengua. No va rebre cap assistència, sinó l'escarn d'una zeladora.
Enfront a la intransigència del personal del centre de salut, va tornar a casa sense que fos atès. Després va informar la premsa de la seva desventura i va contactar l'Acció Cultural del País Valencià[1]. També pensa de presentar una denúncia per la via penal. En canvi, l'ambulatori va negar la versió del pacient.
- ↑ ACPV.
Font
| Comparteix: |
- (català) Desatès per parlar català en un centre de salut valencià — Avui. 17 de gener del 2012.
