Maria Antònia Munar s'asseu al banc dels acusats

De Viquinotícies
Salta a la navegació Salta a la cerca


14 de maig del 2012
“L'ex-presidenta del Consell de Mallorca, de Parlament balear i d'Unió Mallorquina, Maria Antònia Munar, s'asseu avui al banc dels acusats de l'Audiència Provincial de Palma per declarar sobre les acusacions d'haver atorgat ajudes per valor de 240.000 euros juntament amb el seu delfí, Miquel Nadal, a qui també es jutja, a societats a les quals estava vinculada. La fiscalia demana sis anys de presó, 14 d'inhabilitació i una multa de 108.000 euros.

En el marc d'una de les peces separades del cas Maquillatge, la fiscalia l'acusa de de malversació i prevaricació.

En la fase de qüestions prèvies al judici, la defensa de Munar ha al·legat indefensió perquè el jutge havia denegat la pràctica d'una prova pericial comptable un cop acabada la instrucció, i per aquest motiu ha demanat que se suspengués el judici. El tribunal, però, ha denegat la petició.

També declararà Miquel Nadal, ex-vicepresident del Consell i, precisament, qui la va involucrar en els fets investigats, quan va assegurar davant del jutge que Munar li va lliurar 300.000 euros en efectiu dins de seu cotxe oficial per comprar el 50 per cent de la productora Vídeo U, una les productores a les quals presumptament el Consell va desviar més de quatre milions d'euros mentre Munar n'era la màxima responsable.

De fet, la confessió que va fer Nadal va fer que Munar dimitís com a presidenta del Parlament i abandonés la vida política, a la qual va dedicar més de 30 anys des que amb tot just 24, el 1979, fos escollida batllessa de Costitx.

Tal com sosté l'acusació pública, quan Munar, assistida pel lletrat Gabriel Garcías, i Nadal van aconseguir el control majoritari de Vídeo U van intervenir de manera “arbitrària i il · legal” amb l'objectiu d'injectar fons públics “sense justificació ni cap motiu.” Tant és així que la institució supramunicipal va tramitar entre 2004 i 2005 dues subvencions de 120.000 euros cadascuna per a la creació del programa radiofònic “Temps d'esport”, que d'acord a les investigacions, mai va arribar-se a emetre.

Cc-by-nc-nd icon.svg

Fonts[modifica]

Comparteix: Correu electrònic Facebook Twitter Google+ LinkedIn Reddit Newsvine Hotmail