Catalunya: Sala i Martín ridiculitza l'amenaça de fuga de multinacionals de Malet
- 17 feb 2025: La llarga sequera fa que augmentin les factures de l'aigua a Barcelona
- 17 feb 2025: L'entrenador Xavi renova el contracte amb el Barça fins al 2025
- 17 feb 2025: Xavi Hernández no continuarà com a entrenador del Barça la temporada vinent
- 17 feb 2025: Accident ferroviari a Sant Boi de Llobregat
- 17 feb 2025: El valencià Ferran Torres és el nou davanter del FC Barcelona
17 d'octubre del 2013, Catalunya
Jaime Malet, president de la Cambra de Comerç dels Estats Units a Espanya, va dir ahir que les multinacionals nord-americanes marxarien de Catalunya en cas d'independència perquè se'ls reduiria el mercat, que ara és de quaranta-set milions de persones. Ho va dir a Catalunya Ràdio, on avui l'economista i professor de la Universitat de Columbia (EUA) Xavier Sala i Martín li ha fet una rèplica contundent: “No hi ha cap empresa nord-americana que vingui a Catalunya per servir el mercat espanyol, sinó un mercat de 450 milions de persones, que és l'europeu.”
“El senyor Jaime Malet té una visió molt ‘pepera’ del món, que veu Espanya com el centre de l'univers i que tothom està al servei de l'enorme mercat espanyol”, ha començat dient irònicament l'economista. I ha acabat així: “És una frase ego-maníaca de gent que es pensa que són el centre de l'univers quan en realitat són una merdeta que no pinta res.”
![]() |
Aquest text o part d'ell està reproduït segons el règim de drets Creative Commons (Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Unported) amb les notícies de la redacció general.
|
Fonts
[modifica]Comparteix: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- (català) Sala i Martín ridiculitza l'amenaça de fuga de multinacionals de Malet — Vilaweb. 16 d'octubre del 2013.