Fórmula 1: Verstappen guanya a Abu Dhabi i corona la temporada amb un rècord de 19 victòries.
- 3 juny 2024: El Reial Madrid anuncia el fitxatge de Mbappé
- 24 maig 2024: Xavi Hernández no continuarà com a entrenador del Barça la temporada vinent
- 13 maig 2024: Campionat d'Anglaterra de futbol 2023-2024: els resultats de la trenta-setena jornada
- 18 des 2023: Mundial de Clubs 2023: el Fluminense avança a la final en un partit difícil contra l'Al-Ahly
- 17 des 2023: Campionat d'Anglaterra de futbol 2023-2024: els resultats de la dissetena jornada
26 de novembre del 2023, Yas Marina, Emirats Àrabs Units
Al Gran Premi d'Abu Dhabi, l'última cursa de la temporada 2023 de Fórmula 1, va donar lògica. Max Verstappen guanya i acaba l'any amb 19 victòries en 22 curses, establint un domini inigualable en els 74 anys de la categoria, i l'equip Red Bull es converteix en l'equip amb més victòries en una temporada en guanyar també 21 de les 22 curses.
La cursa va començar amb normalitat, sense incidents i amb l'holandès assegurant-se tranquil·lament el lideratge sobre el monegasc de Ferrari Charles Leclerc, a la volta 16, va entrar a boxes per canviar els pneumàtics de mitjans a durs i Yuki Tsunoda va prendre el lideratge d'un GP per primera vegada, en comiat del nom AlphaTauri de la categoria. A la volta 22, Verstappen va recuperar el lideratge i el va mantenir fins a guanyar la 19a i última cursa de l'any.
En la disputa pel subcampionat per equips, va destacar millor Mercedes, amb el tercer lloc de George Russell i el novè de Lewis Hamilton, acabant la temporada amb 409 punts, davant els 406 de l'equip italià, que tenia Charles Leclerc en segon i Carlos Sainz, en un gran premi desastrós per al madrileny, després de caure en la segona sessió d'entrenaments lliures, acabant a la Q1 a la classificació i a la cursa, quedant quinze.
Fernando Alonso de l'Aston Martin aconsegueix ser setè i acaba el campionat en quarta posició amb 206 punts, la mateixa puntuació que Leclerc i McLaren supera Aston i garanteix la quarta posició entre els constructors.
Font
[modifica]- (català) La temporada de Fórmula 1 s'acaba sense l'esperada "33" — Esport3. 26 de novembre del 2023.
- (castellà) Verstappen termina a lo grande una temporada inigualable en el GP de Abu Dhabi y Alonso hace magia para defenderse — El Mundo Deportivo. 26 de novembre del 2023.
|
||||||||
|