Murdoch dimiteix de la branca britànica del seu imperi

De Viquinotícies
Dreceres ràpides: navegació, Recerca
Rupert Murdoch.

22 de juliol del 2012, Londres
Rupert Murdoch va deixar la setmana passada la direcció de News International”, la branca britànica dels seus negocis en el món de la comunicació, englobats a News Corporation. Ho va anunciar ahir a la nit l’empresa que s’encarrega de publicacions 'The Sun' i 'The Times'. Ara, com que mantè la presidència de News Corporations, amb rotatius i digitals arreu del món, segueix essent el magnat més poderós del sector de la comunicació.

En el mateix comunicat News International explica que també ha renunciat a la direcció de més d'una dotzena de companyies amb interessos als Estats Units, Austràlia i l'Índia. El seu fill Andy Murdoch, va prendre aquesta mateixa decisió fa mesos.

Les darreres setmanes diverses informacions apuntaven a la venda de les capçaleres britàniques perquè la pressió dels accionistes després de l'escàndol de les escoltes és molt forta.

Recordem que l'escàndol va suposar el tancament d'una d'un els diaris sensacionalistes més emblemàtics de Londres 'The News of the World'.

I és que l'escàndol ha portat cua. Poc després d'esclatar, el primer ministre britànic, David Cameron, va anunciar una investigació pública sobre les escoltes telefòniques de News of the World, i la policia va detenir Andy Coulson, ex-director del diari sensacionalista de 2003 a 2007 i ex-cap de premsa del mateix Cameron fins el gener passat. Posteriorment, Coulson va quedar en llibertat, però se l'acusa per presumptes delictes de corrupció i interceptació de telèfons mentre era director del diari.

Fonts[modifica]

Comparteix: correu electrònic Facebook Twitter delicious identi.ca Hotmail


Cc-by-nc-nd icon.svg